Polska Izba Firm Szkoleniowych
 
^Żądza wiedzy, wspólna wszystkim ludziom,#jest chorobą, której nie można uleczyć,#ponieważ ciekawość wzrasta wraz z wiedzą$
R. Descartes
 
Słownik pojęć szkoleniowych
 
Ten Słownik powstał w dużej mierze dzięki pracy Komisji PIFS ds. jakości usług rynku szkoleniowego. To pierwsza próba w Polsce zebrania w jednym miejscu definicji i pojęć, którymi na co dzień posługują się trenerzy, firmy szkoleniowe jak również firmy korzystające z usług szkoleniowych. Zapraszamy do uzupełniania haseł i tworzenia nowych definicji. Kopiowanie dopuszczalne, pod warunkiem podania źródła.
 
A  |  B  |  C  |  Ć  |  D  |  E  |  F  |  G  |  H  |  I  |  J  |  K  |  L  |  Ł
M  |  N  |  O  |  P  |  R  |  S  |  Ś  |  T  |  U  |  W  |  Z

dodaj hasło do słownika
KURS 3

na uczelni, cykl wykładów/zajęć z określonego przedmiotu

KURS DOSKONALĄCY

forma doskonalenia się w pewnej dziedzinie, zdobywanie coraz większych umiejętności w jakiejś dziedzinie, robienie postępów w jakiejś dziedzinie

KURS KWALIFIKACYJNY

kurs prowadzony przez placówkę doskonalenia nauczycieli, zakład kształcenia nauczycieli lub inną jednostkę, zgodnie z przepisami w sprawie rodzajów, zasad tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz działania placówek doskonalenia nauczycieli

KWESTIONARIUSZ

metoda ta służy ustalaniu własnych postaw lub zachowań odnośnie danego zagadnienia. Kwestionariusz składa się zazwyczaj z wprowadzenia = instrukcji, zestawu pytań z odpowiedziami i klucza/arkusza wyników. Por. test

MENTORING

proces, w którym osoba z dużym praktycznym doświadczeniem i sukcesami zawodowymi przyjmuje na siebie zadanie wprowadzania do firmy nowego pracownika, lub wdrożenie pracownika do nowych zadań lub pracy na nowym stanowisku, oraz pomocy w rozwoju pracownikom

METODA POCZTY (koszyk zadań)

jest to rodzaj ćwiczenia polegający na dostarczeniu uczestnikowi określonej porcji zagadnień do wykonania/rozstrzygnięcia, z reguły w fabule mówi się, że otrzymałeś korespondencję np. mailową a w niej …. Zadaniem uczestników jest zaplanować swoje działania związane z „otrzymanymi” zadaniami lub podjąć określone decyzje

METODA PRZYPADKÓW (incident method)

polega na zapoznaniu się z rzeczywistym lub umownym zdarzeniem, w wersji wstępnej, a następnie na pozyskaniu/zebraniu dodatkowych informacji o tym zagadnieniu. Kolejno całość sytuacji zostaje poddana analizie, z reguły uczestnicy proponują podjęcie określonych decyzji, działań lub wskazują rozwiązanie

 
Strona: « ... 2 3 4 5 6 7 8 ... »

Kalendarz
2017
pn
wt
śr
cz
pt
sb
nd
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
trwa ładowanie...
 
 
Newsletter


 
Ankiety/Sondaże
W tym momencie nie ma żadnej aktywnej sondy.
Współpracujemy z: