Polska Izba Firm Szkoleniowych
 
Promujemy nowe myślenie w uczeniu dorosłych:#^To osoba się uczy, a nie jest nauczana.#Rolą nauczyciela, trenera, instruktora#jest stworzyć odpowiednią do uczenia się#sytuację edukacyjną$
 
Słownik pojęć szkoleniowych
 
Ten Słownik powstał w dużej mierze dzięki pracy Komisji PIFS ds. jakości usług rynku szkoleniowego. To pierwsza próba w Polsce zebrania w jednym miejscu definicji i pojęć, którymi na co dzień posługują się trenerzy, firmy szkoleniowe jak również firmy korzystające z usług szkoleniowych. Zapraszamy do uzupełniania haseł i tworzenia nowych definicji. Kopiowanie dopuszczalne, pod warunkiem podania źródła.
 
A  |  B  |  C  |  Ć  |  D  |  E  |  F  |  G  |  H  |  I  |  J  |  K  |  L  |  Ł
M  |  N  |  O  |  P  |  R  |  S  |  Ś  |  T  |  U  |  W  |  Z

dodaj hasło do słownika
CERTYFIKAT

1. Dokument ( zaświadczenie, poświadczenie , świadectwo ) potwierdzający zgodność czegoś z normą / wzorcem.

2. Dokument ( zaświadczenie, poświadczenie, świadectwo ) potwierdza posiadanie / nabycie umiejętności / kompetencji lub prawo wykonywania czynności.

 

COACH

osoba, trener, szkolący metodą coachingu

COACHING

jest interaktywnym procesem, który pomaga pojedynczym osobom i/ lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju, polepszeniu efektów działania i podniesieniu jakości funkcjonowania. Dokonuje się to w oparciu o relację wspierającą proces, o którym decyduje Klient. Coaching koncentruje się na obecnej sytuacji Klienta oraz na tym, co zamierza zrobić, aby osiągnąć pożądany cel;
Rezultatami coachingu są: konkretniejsze cele, optymalizacja działań, trafniejsze decyzje, pełniejsze korzystanie ze swoich naturalnych zdolności
 

COACHING 1 (termin zaczerpnięty ze sportu)

rodzaj szkolenia, polegający na praktycznym treningu umiejętności pod kierunkiem coacha i udzielaniu porad bądź wskazówek przez coacha szkolonemu. Celem jest nabywanie, doskonalenie lub podnoszenie poziomu określonych umiejętności (może mieć formę szkolenia indywidualnego lub grupowego, może mieć zastosowanie w szkoleniu kadry kierowniczej)

 

COACHING 2

jest to świadomie zaplanowany dwustronny proces, którego celem jest rozwój umiejętności pracownika. Coaching oparty jest na indywidualnej relacji coacha (trenera) i szkolonego. Coaching jest „szyty na miarę” - zawsze ściśle dopasowany do konkretnej organizacji, sytuacji, a przede wszystkim osoby, jej doświadczenia, planów i ambicji

DYDAKTYK

1. Specjalista w dziedzinie dydaktyki
2. Osoba mająca zdolności dydaktyczne

DYSKUSJA

polega na wymianie poglądów i opinii na określony temat.
Mamy różne odmiany dyskusji:

  • Zwykła
  • Zwykła moderowana (czyli z osobą spełniającą funkcję moderatora
  • Obserwowana (panelowa, panel) – polega na tym, że kilka osób dyskutuje, a reszta obserwuje, czyli jest rodzajem publiczności; publiczność może być aktywna lub bierna
  • Sztafeta (fish bowl) – odmiana obserwowanej, tutaj co jakiś czas następuje częściowa lub pełna wymiana/rotacja pomiędzy dyskutantami a publicznością
  • Wielokrotna (w kilku zespołach z tym samym tematem), na końcu porównuje się lub zestawia wyniki
  • Efektywna (okrągłego stołu) – polega na tym, że uczestnicy zabierają głos kolejno. Każdy ma obowiązek wypowiedzieć się, uczestnicy mają czas na przygotowanie się do spotkania
 
Strona: « 1 2 3 4 5 6 7 ... »

Kalendarz
2017
pn
wt
śr
cz
pt
sb
nd
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
trwa ładowanie...
 
 
Newsletter


 
Ankiety/Sondaże
W tym momencie nie ma żadnej aktywnej sondy.