forum PIFS -> najczęściej zadawane pytania
gość
/tylko ogólny widok/
Jesteś niezalogowany! Jako gość widzisz tylko ogólny widok forum. Aby się zalogować skorzystaj z formularza na górze strony. Jeśli nie masz jeszcze konta na forum, załóż je w dziale 'Rejestracja'. Konto na stronie głównej NIE jest równoważne z kontem na forum.


1. Jaki jest układ FORUM?

FORUM dzieli się na dwie części: "forum członkowskie" i "forum ogólnodostępne". Podział widoczny jest na stronie głównej forum. Dostęp do pierwszej części mają tylko członkowie Izby. Pozostali w ogóle nie widzą tej części, nie mogą być przydzieleni do działów należących do tej części, nie mogą być moderatorami działów w ramach tej części. Druga część jest, w większości dostępna i widoczna dla wszystkich. Wyjątkiem są działy zamknięte.


2. Jak wygląda DRZEWO?

Na drzewo składają się:
Działy – element najwyżej położony. Nazwa widoczna jest obok strzałek zawijania. Blok działu rozpoczyna się nazwa, a kończy ikonami obsługi danego działu, po których następuje następny blok działu.
Kategorie – element kolejny w hierarchii po dziale. Lista kategorii dla danych działów widoczna jest na stronie głównej forum. Dla każdego działu właściwe kategorie znajdują się w bloku tego działu.
Temat - element kolejny w hierarchii po kategorii. Widok listy tematów dla danej kategorii otrzymujemy po kliknięciu jej nazwy.
Posty – wpisy, wiadomości użytkowników. Właściwy element forum dostępny po wybraniu danego tematu.
 


3. Status forumowiczów

Status:
Zamknięty – dział dostępny tylko dla użytkowników, którym dostęp został przyznany przez administratora /moderatora działu.
Otwarty – dział dostępny dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników o prawach do danej części.

Osoby niebędące członkami Izby nie mają dostępu do działów otwartych w części "forum członkowskie".


4. Co to są działy?
Działy – element najwyżej położony. Nazwa widoczna jest obok strzałek zawijania. Blok działu rozpoczyna się nazwa, a kończy ikonami obsługi danego działu, po których następuje następny blok działu.
W pasku nazwy działu, po prawej stronie wyświetlana jest informacja o moderatorach danego działu.
Kliknięcie w nazwę działu wyświetla widok tylko dla tego działu. W bloku działu znajduje się lista kategorii dla danego działu. Kolejnymi elementami na liście, dla pojedynczej kategorii są od lewej:
Ikona informująca o postach w tej kategorii:
- brak postów oznaczony jest wyszarzonym logiem PIFS,
- brak nowych postów w tej kategorii oznaczony jest bladym, kolorowym logiem PIFS,
- nowy post (od ostatniego logowania użytkownika) oznaczony jest mocnym logiem PIFS.
Warto równiez zwrócić uwagę na wyszrzone ikony nawigacyjne oznaczające: usunięcie danego działu, wysłanie email’a do zapisanych użytkowników danego działu, edycja danego działu, dodanie nowej kategorii do danego działu.


5. Dodawanaie nowego działu

Dodawanie nowego działu odbywa się poprzez kliknięcie w ikonę (pakiet zakładek z plusem) na dole strony głównej. Należy wypełnić formularz – nazwa działu, część, w której będzie się znajdywał i status.


6. Edycja działu

Poza edycją danych wprowadzonych przy dodawaniu, funkacja edycji działu umożliwia dodanie użytkowników dla danego działu zamkniętego. Odbywa się to przez wybranie użytkowników za pomocą, zaznaczenia ich w okienku po lewej, kliknięciu w ikonę ze strzałką w lewo oraz potwierdzeniu zapisu przyciskiem "zapisz".


7. Kategoria
Po kliknięciu w nazwę kategorii widzimy jej widok.  W bloku kategorii znajduje się lista tematów. Kolejnymi elementami na liście są od lewej:
Ikona informująca o postach w tym temacie:
- brak postów oznaczony jest wyszarzonym logiem PIFS,
- brak nowych postów w tej kategorii oznaczony jest bladym, kolorowym logiem PIFS,
- nowy post (od ostatniego logowania użytkownika) oznaczony jest mocnym logiem PIFS.
Ikony nawigacyjne danego tematu: blokada tematu; odpowiednio: blokowanie, odblokowanie,
- usunięcie danego tematu,
- śledzenie danego tematu,
Login autora tematu,
Liczba wszystkich postów w danej kategorii,
Data ostatniego posta.


8. Śledzenie tematu
To opcja,która pozwala użytkownikowi na decyzję czy chce otrzymywać raz dziennie mail’a o nowych postach, które pojawiły się po jego ostatnim logowaniu. Użytkownik, który nie zaloguje się przez cały kolejny dzień, nie dostanie informacji o nowych postach temacie, jeśli taka została już wysłana dzień wcześniej.


9. Banowanie
Banowanie za post – karanie za zachowanie niezgodne z regulaminem (wulgarne słowa, obraźliwe zachowanie, nic niewnoszące do tematu posty),


10. Gość

Gość – osoba niezalogowana, widzi tylko działy w części ogólnodostępnej forum. Nie może wejść do widoku żadnej kategorii. Ma możliwość przeczytania regulaminu i FAQ, rejestracji oraz załogowania.

 


11. Użytkownik - nie członek Izby
Użytkownik niebędący członkiem izby – widzi działy, kategorie, tematy i posty tylko w części ogólnodostępnej.
Może dodawać tematy i posty w ramach tylko w/w części.

 


12. Użytkownik - członek Izby
Użytkownik będący członkiem izby – widzi działy, kategorie, tematy i posty zarówno w części ogólnodostępnej jak i tylko dla członków Izby. Może dodawać tematy i posty w ramach obu części.

 


13. Moderator

Moderator – użytkownik z prawami zarządzania danym działem. Oprócz podstawowych możliwości użytkownika, posiada także takie uprawnienia jak: dodawanie, usuwanie, kategorii i tematów, banowanie użytkowników, nadawanie uprawnień do przeglądania działu, jeśli ma on status zamknięty.



14. Administrator
Administrator – nieograniczone prawa - wszystko widzi, wszystko może.


15. Menu FORUM

Administracja – opcja widoczna i dostępna tylko dla administratora forum. Pozwala na szybkie ustawienie dostępnych działów i nadaniu praw moderatora do danych działów poszczególnym użytkownikom.

Wnioski
– dają możliwość pisania zwykłemu użytkownikowi wniosków do administratora o utworzenie nowego działu, kategorii i innych.

Regulamin – zasady panujące na forum, zmiana treści możliwa tylko przez administratora.

FAQ – najczęściej zadawane pytania, zmiana treści możliwa tylko przez administratora.

Konto – wyświetla informacje o zalogowanym użytkowniku i pozwala na zmianę danych.

Privy – prywatne wiadomości między użytkownikami.

Użytkownicy
– wyświetla listę użytkowników, których można posortować ze względu na kilka cech.

Ostatnie posty – wyświetla ostatnie posty z dostępnych dla danego użytkownika tematów, które pojawiły się od ostatniej wizyty.

Szukaj
– wyszukiwarka po treści postów z tematów dostępnych dla danego użytkownika.